Forum WH40k: Warzone Strona Główna WH40k: Warzone
Oficjalne forum gry Warhammer 40k: Warzone
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uwagi do Edycji Zero

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WH40k: Warzone Strona Główna -> O zasadach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Flapjack
Adept



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Pią 22:43, 02 Cze 2006    Temat postu: Uwagi do Edycji Zero

Na początek chciałbym zaznaczyć iż inicjatywa bardzo mi sę podoba. Przedewszystkim jesttem podwrażeniem pracy jaka w cała inicjatywe wlożył Reed. Chociąż widzę mase trudności piętrzących się nad zwięczeniem jej sukcesem chciałbym wziąść w niej udział.

Oto moje uwagi, propozycje i pytania po lekturze Edycji Zero:

Makieta itp.

Rozstawienie makiety
Uwagi: Też uważam że nikt ne powinien mieć z tym problemu ale przydało by się ustalić jak duża powina być makieta do gry niezaszkodziy by również zasdy rostawiania terenenów.

Brakuje mi tez obszerniejszego opisu terenów ich rodzaju i charekteryzaci a przydało by się skoro mają one odgrywać taką ważną role w grze.

Moja propozycja: Proponowana przezemnie wielkośc blatu to 48x 48 cali (tak jak w przypadku Combat Patrolu w W40K). Co do rozstawienia terenu – rzut K20 + najwyższe DW w armi (w koncu dobry strateg wybierze najodpowiedniejszy dla siebie teren). Osoba która zwycięży stawia jako pierwsza największy teren na stole potem drugi gracz stawia kolejny teren nie dalej niż 12 cali a nie bliżej niż 6 cali (odleglosci do przedyskutowania – moze powiny byz zalezne ilosci wystawianycg terenów) i tak az do wyczerpania sie dostepnych terenów.

Warunki zwycięstwa:

Uwagi:
Jak dlamnie przydało by się oprcz zwykłej “ustawki” jakieś dodatkowe rodzaje misje w rodzaju: sabotaż, Zabójstwo, odnalesienie “łupów”, eskorta itp. W końcu małe odziały są przeważnie przeznaczone do wykonania specjalnych działań (patrz Kill Team w W40K).

Akcje Ataku

Strzelanie

Uwagi:
Moim zdaniem zbyt niejasna jest zasada ustakljac stopien zasloniecia modelu w procentach.
Mowimy tu o procentach podstawki czy o procentach modelu. Moim zdaniem zasada jest nie ostra. i przezto nie grywalna.

Moja propozycja:
podziliłbym cele na całkowicie zasłonięte i częściowo zasłonięte.
Za cel cześciowo odsłoniety proponuje uznać model których podstawka jest widoczna ( z perspektywy modelu strzelającego) lub znajduje się za zasłaną o niżeszej niż on romiarze (rozmiar terenów należy ustalić przed grą). W zależności od jakości osłony strzelajacy otrzymuje modyfikator BS (o propozycja ch podziału terenu/osłon – póżniej)
Cel całkowicie zasłoniety to taki którego podstawka nie jest widoczna a on sam znajduje się za osłoną o równym lub wikszym niż on romiaże.

W nastepnej edycii przydałby sie moim zdaniim podpunkt linia strzału – powinien on naprzykład uściślić czy można strzelać do swoich odziałów. Przydała by się również zasad “pryjorytu strzelecekigo” (strzelajacy strzela do najbliszego modelu o ile nie zda testu DW)

Taranowanie:
Uwagi:“Nie można taranować modeli większych o 2 punkty” - czego dwa punkty wiksze ? Chodzi o koszt, siłe, czy romiar ?

Ukrywanie się:
Pytanie: Czy bonusy dla oddziału ukrytego kukulują się z bonusami z szarży ?

Wyparywanie
Uwagi: Te same uwagi na temat zasłony co w przypadku strzelania. Rozumiem że pole widzenia nie jest ograniczone odległością a jedynie “przeszkodami terenowymi”.

Czekanie:
Pytanie:
Czy sformułowanie: “... to bezpośrdnio może on zużyć i wykonać “odłożoną” akcje..” oznacza iż musze w momecie dekaraci czekania ustalić jaką akcje “odkładam” ?

Ucieczka:
Uwagi:
Moim zdaniem zasad mowiaca o tym że grupa uciekajac odrazu zostaje zdjeta ze stolu jest bez sensu.

Moje propozycje:
Nawet odzial uciekajcy kjest sie w stanie ostrzeliwywać moim zdaniem powini oni wycofywac sie z pola bitwy w tepie k20 dzielone na 2 cali (wynik zaokrąglony w góre) aż do dotarcia do celu.

Ograniczenie strzelanie:
Uwagi:
Zupełmie nie rozumiem co przedstawia ten digram


Zasady Dowodzenia Rozproszenie:
Uwagi:
Patrz moje uwagi dotyczące Ucieczki

Warunki atmosferyczne:
Uwagi:
Bardzo dobry pomysł. Uważam że należało by na forum zastanowić się nad ustalenie szczegółowych zasad ich dotyczących.

Deep Strike
Uwagi:
Ponieważ jest to polski podręcznik proponuje nazwać tą zasadę “ Desant”. Wydaje mi śe że w postaci przedstawionej w edyci zero jest ona zbyt przegięta.

Moja propozycja:
Model zaczyna gre w rezerwach (nie zostaje wystawiony). Może zostać aktywowany w drugiej turze – wtedy gracz zaznacza dowolny punkt na polu bitwy. Wykonywany jest rzut kostką kierunkową i k20 (wprowadza to dodatkową kość do gry). Jesli wypadnie Hit – model zostaje umieszczony w wyznaczonym miejscu. W przypadku wypadncia strzałki przesuwamy go w kierunku przez nią wskazywanym o tyle cali ile wypadło na k20. Jezli model znajdzie sie na trudnym terenie (o rozrużnieniu terenu później) lub cal o d wrogiego odziału zostaje zniszczony jeżeli wypadnie na swój odział to zostaje przesuniety o cal od niego.
Desant zajmuje dwie akcje.

Łowca:
Uwagi:
Ta zasada według mnie jest bez sensu. Dlaczego osoba która wiele swojego czasu poświeciła na szkolenie sie w walce z danna istota ma mieć minusy w walce z nią. Przecież on wie gdzie i jak ma ją uderzyć.

Moja propozycja: Dostaje Bonus +2 do BS i Ws - umiejętnośc kosztuje normalnie.


Umiejętności dowódcze:

Genrał:
Uwagi:
Moim zdaniem zasada przekombinowana.
Moja propozycja: Jednostka dostaje +4 do DW

Skaner
Uwagi:
Orócz Skanera powiny tu być uwzglednione wyczulone zmysły niektórych besti

Jump pack/skrzydła

Moje propozycje: Dodatkowo, według mnie, powinien ignorowac trudny teren, zakonczenie ruchu na trudnym terenie powino zakonczyc sie rzutem k20 w przypadku wyrzucenia 1 – model ginie. Jednostki zaopatrzona w Jump pack/skrzydła powina mieć wybór czy porusza się zwyczajnie czy przy ich pomocy.

Dobra tyle na razie - dojechałem do 8 strony zostało mi jeszcze kilka ale chwilowo zaczyna mnie dopadać "zmęczenie materiału". W takim razie spadam sklejać mojego Land Speedera Tornado ( apropo trzeba by opracować zasdy dla pjazdów Twisted Evil ) a ciąg dalszy moich uwag nastapi niebawem. Tymczasem czekam na odzew do tego co dotej pory zmęczyłem.

Pozdro
Flap


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Redd
Administrator



Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Terra / Zielona Góra

PostWysłany: Sob 1:04, 03 Cze 2006    Temat postu:

Shocked
Jestem zszokowany (w pozytywnym tego słowa znaczeniu). Biorę sie za odpowiedzi.

Makieta i tereny: jak najbardziej jest to temat do rozbudowy. To jak po macoszemu został potraktowany jest tylko i wyłącznie kwestią mojego "pośpiechu" z publikacją. Popracuje nad tym niedługo (mile widziana pomoc Razz ). Propozycja Flapa jak dla mnie brzmi ok.

Zwycięstwo: patrz wyrzej. Jest już nawet dział na forum do "scenariuszy" itp.

Strzelanie: model z częściową osłoną to model który jest czymś zasłoniety, ale widzimy więcej niż pół modelu; model z osłoną pełną to model który jest zasłoniety i widzimy mniej niż połowe tego modelu. Mam nadzieje, że tak będzie prościej. Czekam na uwagi.

Taranowanie: chodzi o rozmiar.

Ukrywanie: [nie jestem pewien czy o to chodzi] modyfikatory te kumulują się, jeśli model ukryty szarżuje (szarża z ukrycia) otrzymuje bonus i za atak z ukrycia, i za szarże.

Wypatrywanie: tak, pole widzenia jest teoretycznie nieograniczone odległością.

Czekanie: nie, nie trzeba. Odkładasz akcję, nie konkrentą akcję.

Ucieczka: zasada ucieczki odnosi się do oddziałów które uciekają (nawet w paniece!) z pola walki, a nie robią "strategiczny odwrót". Dlatego mowa o ściąganiu modeli ze stołu (gdyby musieli wykorzystać wszystkie akcję na ruch do najbliższej krawędzi, na jedno by wyszło). Jeśli jednak zasada wydaje się "nędzna" można nad nią podyskutować.

Ograniczenie strzelania: no właśnie ten nieszczęsny diagram dotyczy strzelania do najbliższego modelu (pytałeś o to wyżej). Miałem nadzieje, że będzie bardziej zrozumiały niż jakiś opis. Kula w płot. Pujdzie do poprawki.

Warunki atmosferyczne: czekam na propozycje. Też oczywiście się dorzuce Very Happy .

Deep Strike: od teraz desant. W orginalnym Warzone jednostki z taką umiejętnością dodatkowo zaczynały ukryte! Nie było z tym większego problemu. Szybko wchodziły do walki i siekały, ale też zchodziły puźniej jak kaczki. Pożyjemy, zobaczymy.

Łowca: myślałem o tym, że jednostka taka atakuje "arcywroga" z lekko maniakalnym zapałem, więc mniej trafnie, ale silniej. Popozycja jest ok. Wpisze jutro do oficjalnych zmian. Skłaniałbym się jednak do bonusów OB (zarówno w WW jak i w BS).

Generał: +4 DW to było by za dużo. +4 do inicjatywy to i tak duży (i wydaje mi się, że prosty) bonus. Jak będzie więcej takich głosów to oczywiście się to przerobi.

Skaner: jak najbardziej! Tak samo jak w wielu innych przypadkach, jest to raczej "przykład". Jako skaner można zakupić np. mutację tyranidów wyostrzającą zmysły.

Jump pack / skrzydła: zakładam, że jeśli jednostka porusza się w powietrzu to ignoruje trudny teren (bagna itp. nie wiszą w końcu nad ziemią). Jeśli jednak model leci przez wysoki las (wyższy niż lot modelu) modyfikator za trudny teren jest. Model latający może poruszać sie pieszo. Zasada z lądowaniem na trudnym terenie odpada (przynajmniej narazie).

Pojazdy jak najbardziej, ale skłaniał bym się do traktowania pojazdów jak modele ze specjalnymi właściwościami i nie tworzenie dla nich osobnych charakterystych.

Dobrnełem do końca. Są pytania więc zakładam, że jest zainteresowanie. Ciesze się. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starfaktor
Adept



Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Sob 12:25, 03 Cze 2006    Temat postu:

mogło by się to wszystko dziać też w większym "formacie" czyli więcej punktów ale teraz może być na te 250 i żeby były przykładowe jednostki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poster22
Codicier



Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Pon 10:34, 12 Mar 2007    Temat postu:

Catherine Zeta Jone Throatjob!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abence
Codicier



Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Wto 10:40, 20 Mar 2007    Temat postu:

Lindsay Lohan Doing A Hung Guy!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ecsepronounced
Codicier



Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Pią 1:58, 30 Mar 2007    Temat postu:

Nicole Kidman Blowjob!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meyoulove
Codicier



Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Wto 0:51, 03 Kwi 2007    Temat postu:

Christina Ricci Undressing!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WH40k: Warzone Strona Główna -> O zasadach Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin